Miért Facebook, miért Facebook kampány, Faceboook oldal, minek és milyen Facebook szövegek, Facebook kampányszövegek, Facebook posztok. Csak kapkodja a fejét egy cégvezető, amikor a marketinges kijelenti, hogy a Facebookon kívül nincs élet – de van! – és Facebook szöveg kell, Facebook posztok írása kell, és facebook kampányszöveg kell a hirdetésekhez a marketing szövegek Facebookra mantráról már ne is beszéljünk.
Ha kell, hát kell!
Jelenlét egy torz világban, ahol mindenki ott van, de senkinek nincs ott a helye. Azaz így használd a Facebook szöveg segítségével ki a virtualitás tévejgőit.
Marketing szöveg Facebookra
Ha mondhatjuk, hogy a KKV vezetőknek az online térben a vállalkozásuk viszonylatában van bármilyen komfort zónájuk, akkor az a vállalkozásuk honlapja. Ez jó estben pontosan szövegezett, a tartalma naprakész, és a vállalkozás vezetője okkal hiszi, hogy kicsivel több is van ott leírva a szükségesnél. Ha a vállalkozás vezetője meghallja, hogy a Facebookon is jelen kellene lenni, kicsit rángani kezd a szemöldöke, nem őszinte a mosolya, és értetetlenül kérdez vissza, hogy egy fatelepnek mi dolga lehet vállalkozásként a Facebookon.
Ahogy értetlenül néz akkor is, amikor arról beszélünk neki, hogy vannak a Facebook posztok és a Facebook kampányszövegek, és bizony van különbség, még akkor is, ha nem sok.
Próbáljuk röviden elmagyarázni, mi a különbség Facebook kampányszöveg és a Facebook poszt között a mi meglátásunk szerint.
A Facebook poszt egy „egyszerű”, szimpla megjelenés. Közölhetjük „rajongóinkkal, hogy a fatelepen megellett a kutya hatot, szóval az éjszakai őrszolgálat hamarosan nagyon kemény lesz, és minden raklap mellet áll majd egy őrszem. A Facebook posztot csak a rajongóink egy része látja automatikusan, ennek megfelelően arra szolgál, hogy gyors, rövid információt közöljünk a már meglévő rajongótáborunkkal. Nem kell túlgondolni, nem kell túlírni, és elég egy képet odabiggyeszteni a hatás kedvéért. Ha netán ér a téma annyit, hogy írunk belőle egy blogcikket, akkor nyilván azt is belinkeljük, de egy poszt esetében még ez sem annyira fontos. A Facebook poszt valójában a figyelem állandó fenntartásáról szól.
A Facebook kampányszöveg egészen más. Ott már olyan tudatosan előre megtervezett tartalmakat kell írnunk, ami mögött szinte kötelezően állnia kell egy honlaptartalomnak is, és a célja nem a figyelem fenntartása, hanem az értékesítést ösztönző információk átadása. Mindkét tartalom valójában webmarketing tartalom, de a kampányszöveg minden esetben célzott kell, hogy legyen. És természetesen az esetek jelentős részében hirdetési szövegként is használható a Facebookon.
A Facebook szöveg írása, a marketing szöveg Facebookra való szerkesztése tehát ma már kiemelten fontos feladatt lett, mert maga a Facebook teremtett egy olyan környezetet, ahol Facebookosként kell írni, megjelenni. Hogy az mennyire jó, kik-ki eldönti. Az viszont tény, hogy vannak olyan termékek, szolgáltatások amik Facebook jelenléte elkerülhetetlen.
Hogyan írjuk a Facebook tartalmat.
A Facebook tartalmak esetén négy kiemelt szempontot kell figyelembe venni.
- Cím, címsor
- Tartalom
- Terjedelem
- Tagoltság

Tartalom
A tartalom mindig fontos, hiszen a tartalomban szeretnénk megmutatni, kommunikálni azt a kapcsolt marketingüzenetet, ami később értékesítéshez vezethet. A tartalom elkészítésénél több szempontot veszünk figyelembe.
- Legyen informális;
- Röviden de pontosan mutassuk be a terméket, szolgáltatást;
- Tűnjön minden posztunk hírértékűnek;
- Valamilyen módon hasson a tartalomfogyasztóra;
- Ha lehet, a Facebook tartalom mutasson saját honlapunk hasonló tartalmára, ahol bővebben is kommunikálhatunk.
Terjedelem
Egy szabály van: legyen rövid.
Tartsuk be a tartalomra vonatkozó kritériumokat, de használjunk rövid, alig pár mondatos Facebook posztokat. Az internetfogyasztók szokásai miatt kell így tennünk. A Facebook platformot „pörgeti” a felhasználó, ott semmiről sem akar hosszan olvasni. Számára éppen elég pár mondat, hogy úgy érezze, kielégítette a kíváncsiságát.
A hosszabb tartalmakat a honlapunk blogrészében közöljük, és a Facebook posztban hivatkozzunk rá.
Tagoltság
Tagoljunk, tagoljunk, tagoljunk!
Ha kell, mondatonként vagy gondolatmenetenként. A felhasználó átlátható, letisztult, gyorsan olvasható szöveget akar.
Facebook szöveg írés,Facebook oldal és kampánykezelés díjazása
A Facebook marketing mára bizonyos területeken nagy jelentőséggel bír, míg más területeken a jelenlét is vállalkozói szinten kérdéses. És van ahol szinte elengedhetetlen. A Facebook marketing szöveg fontossága ezekben az esetekben, megkérdőjelezhetetlen. Ezek a tartalmak ugyanis a Facebook kampányszövegek, amik hatásáról a KOMP – KKV Online marketing Projekt – webmarketing szakértőinek vegyes érzelmei vannak, de adott esetben a szükségességüket nem kérdőjelezik meg.
Facebook oldalak és kampányok kezelését kizárólag csak az alábbi csomagokban tudjuk elvállalni. Ennek az az oka, hogy a tapasztalataink alapján a rövidebb idejű kampányok futtatása nem produkál mérhető eredményt.
Villámkampány
A kampány tartalma
-
Egy hónapos időtartam
-
Heti maximum három poszt és két hirdetés elkészítése és kihelyezése
-
Hirdetések kezelése, optimalizálása
-
A Facebook oldal teljes körű kezelése
-
3 db blogszöveg
Negyedéves kampány
A kampány tartalma
-
Három hónapos időtartam
-
Heti maximum három poszt és két hirdetés elkészítése és kihelyezése
-
Hirdetések kezelése, optimalizálása
-
A Facebook oldal teljes körű kezelése
-
3 db blogszöveg
Extra kampány
A kampány tartalma
-
Három hónapos időtartam
-
Heti maximum három poszt és két hirdetés elkészítése és kihelyezése
-
A Facebook oldal teljes körű kezelése
-
Hirdetések kezelése, optimalizálása
-
3 db blogszöveg
Ezek a tartalmak is érdekelhetik Önt
Utazás a webmarketing világában
Tudjon meg többet a webmarketing szerepéről az online értékesítésben
A KOMP – KKV Online Marketing Projekt szakemberei akik egyben a Szövegelünk.hu munkatársai is, nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy megfelelő minőségű honlappal, a honlapon pedig tökéletes tartalommal biztosítsák vállalkozásod részére az online jelenlétet.
MERT AZ ONLINE JELENLÉT JELENLEG A LEGOLCSÓBB ÉS LEGMEGTÉRÜLŐBB MARKETINGLEHETŐSÉG.
Az online jelenlét természetesen nem csak a vállalkozás honlapjából áll. Ma már fontos, de tartalommarketing filozófiánk szerint nem nem minden esetben szükséges a közösségi marketing jelenlét is. Éppen ezért ott, ahol elengedhetetlen, Facebook oldalakat készítünk és kezelünk a vállalkozás honlapjához kapcsolódóan. A Facebook oldalak megírására is nagy hangsúlyt fektetünk, hiszen ha szükséges a közösségi média jelenlét, akkor ott is magas tartalommarketing értékű szövegekkel lehet csak elérni a kitűzött célokat, amelyek közül a legfontosabb, hogy úgy érjük el egy vállalkozás bevételeinek a növelését, hogy az költséghatékony és az esetek nagy részében nyereséges legyen.