Szövegelünk

Termékek és szolgáltatások leírásának szövegezése

Termékeidet, szolgáltatásaidat a leghatékonyabban úgy tudod bemutatni a célközönségének, hogy ha megfelelő leírásokat készítesz róluk.
A Szövegelünk.hu csapata a termékleírás-készítés és a szolgáltatásleírás-készítés rejtelmeiben is nagy tapasztalatot szerzett. Pontosan tudjuk, hogy mikor és hogyan kell bemutatni egy terméket, szolgáltatást. Mert ez sem mindegy. Más tartalom kell egy webáruház termékbemutató oldalára, ahol többnyire száraz tényeket közlünk a potenciális vásárlóval, és csak a legfontosabb jegyeket emeljük ki – és más szöveg készül akkor, ha egy blogleírásban szeretnék terméket vagy szolgáltatást bemutatni.

Miért fontos a termékleírás készítés, miért kell a szolgáltatás leírás készítés?

Napjainkban nemcsak a termékek és szolgáltatások jelenléte növekedett, de a célközönség megközelítésének módja is változatosabb lett. Megváltoztak a fogyasztói igények, és egyre nagyobb teret hódít a törekvés a minőségre – ennek megfelelően jelentősen emelkedett az internet és az online kampányok szerepe. Ezeknek pedig alapvetése a megfelelő termékleírás-készítés, vagy szolgáltatásleírás-készítés.

termék leírás készítése

Mit tartalmaz a megfelelően elkészített termékleírás

A megfelelő termékleírás elkészítésében nagy segítséget nyújt a webáruházak megszerkesztett terméklapja, ahol a megadandó információk egy erre előkészített helyre kerülnek. De tartalommal nekünk kell ezeket ellátni, ezért a termékleírás-készítés kiemelten fontos.

Tekintsük át, melyek a legfontosabb információk, amiknek a megadása elengedhetetlen.

A termékinformációk fontossága
Rövid termékleírás
Képek a termékről
Termékleírás
Termékjellemzők, tulajdonságok
Termékgarancia
Fizetési feltételek
Szállítási feltételek
Termékösszehasonlítás
Kapcsolódó termékek
  • Rövid termékleírás
  • Képek a termékről
  • Termékleírás
  • Termékjellemzők, tulajdonságok
  • Termékgarancia
  • Fizetési feltételek
  • Szállítási feltételek
  • Termékösszehasonlítás
  • Kapcsolódó termékek

A legfontosabb szöveges tartalom, ami jellemzően elsőként kerül a vásárló látókörébe.

Nagyon fontos, hogy ne csak figyelemfelkeltő, de vásárlásra ösztönző is legyen.

Amennyiben mód van rá - és legyen - minden esetben több termékképpel mutassuk be a terméket. Az online vásárlás esetében a rövid leírás és a termék kép ugyanolyan fontos vásárlás ösztönző marketing kellék.

A termék pontos és részletes leírása, bemutatása. Itt nem feltétlenül csak szöveges bemutatásra kell koncentrálni. Amennyiben van megfelelő minőségű videó azt is itt célszerű bemutatni.
 
A felépítésénél figyeljünk oda, hogy a termékleírás elején egy rövid lényegre törő bemutatást adjunk csak, majd pedig a kibontásban lehet a fontos jellemzőket bemutatni. Itt is nagy szerepe lehet a képeknek, amik csak a kiemelt jellemzőt mutatják be.

Valójában ez a tartalmi rész már csak a száraz tényeket kell, hogy tartalmazza. Nem feltétlenül szövegírói feladat, inkább csak adatbevitel. Ám ebben az esetben nyagyon fontos, hogy a rendelkezésünkre  álló össze adatot feltüntessük, mert az interneten a tudatos vásárlás sokkal jellemzőbb, mint az offline vásárlás esetén.

Az online vásárláskor a tapintás helyett a vásárló az adatokra támaszkodik. Az alapján hozza meg a végső döntést.

A garanciális szempontok az interneten vásárók esetében is nagyon fontosak, sőt azt tapasztaljuk, hogy internetes vásárlás esetén sokkal jobban oda is figyelnek rá. 

Minden esetben emeljük ki a gyártói garanciát is - amennyiben van.

Magyarországon jellemzően a vásárlási szokások még mindig azt mutatják, hogy a vásárlók jelentős része az utánvétes vásárlás részesíti előnyben. Igaz ugyan, hogy rohamosan terjed a bankkártyás fizetés is. 

Minden estben legyen online vásárlási felületünkön legalább kettő fizetési lehetőség, és azok pontos feltételeit is tüntessük fel. Ez nem csak törvényi előírás, hanem a vásárlók megnyugtatására is szolgáló információ.

A metodika hasonló, mint a fizetési feltételeknél.

Soha nem egy alternatívát biztosítsunk ha tehetjük. Ammennyiben van mód személyes átvételre, preferáljuk. Épp úgy, mint a szállítási időtartalmak lehetséges módozatait is. Azaz, ha mód van rá legyen 24 órás expressz kiszállítás, és lehet olcsóbb hosszabb időtartamú kiszállítás is.

A szállítási feltételeknél fontos, hogy informáljuk a vevőt, az esetleges szállítási nyomon követésről, és hogy a futár cég milyen feltételekkel juttatja el a címre a megvásárolt terméket.

A termékösszehasonlítások első sorban marketing szempontok szerint megírandó termékleírások. A lényegük az, hogy két közel azonos terméket mutassunk be, ahol minden esetben érdemes a drágább termék kiemelt tulajdonságait előtérbe helyezni.

A vásárló ha elköteleződött egy termék megvásárlása mellet, fogékonyabb annak drágább, minőségibb verziójának megvételére. 
Ezt a termékösszehasonlító felületekkel érhetjük el a leghatékonyabban.

A kapcsolódó termékek esetében kevés szövegfeladatunk van. Egy "ütős" cím sor, és egy tudatosan átgondolt összetett mondat elég is.A kapcsolódó termékek esetében ara fókuszáljunk, hogy emelkedjen a kosárérték!

Ha a webshop üzletpolitikája olyan, hogy valamilyen kedvezményt kap a vásárló, ha több terméket vásáról, vagy nagy kosárértékkel vásáról, azt mindenképpen kiemelt helyen közöljük!

A szolgáltatásleírás-készítés a termékleírás-készítéshez nagyon hasonlóan épül fel, hiszen valójában a szolgáltatás is egy termék. Éppen ezért jelen cikkünkben nem térünk ki részletesen a szolgáltatásleírásra.

Testre szabott és többféle aspektusból megvizsgált, célirányosan megtervezett, átfogó kampány, ami a termék vagy szolgáltatás leírásra épül.

Minden céltudatosan gondolkodó cégvezetőnek lépést kell tartania az új és folytonosan változó követelményekkel. A mai elvárások naprakész (up-to-date) követése lényegi szempont, legyen szó bármilyen termékről vagy szolgáltatásról, hiszen a cél a versenyelőny megszerzése és fenntartása.

A választék egyre csak szélesedni fog, így az innovációs terv már nem csak éves program lesz egy vállalat életében, de napi teendő is, amit teljesíteni kell. 

A márkanév, egy honlap, webáruház fontos, de ma már nem elegendő önmagában. Megfelelő termékleírás, szolgáltatásleírás is kell!

A Szöveglünk.hu csapata figyelembe veszi a termék, illetve az adott szolgáltatás jellemzőit, tulajdonságait és lehetőségeit. Előfordulhat olyan termék, melynek reklámkampányát a tulajdonos nem a rentábilis módon indítja el, nem a megfelelő csatornákon, így a várt profit is elmarad, vagy a marketing nem hozza a várt eredményt.

Ezért mi testre szabott és többféle aspektusból megvizsgált, célirányosan megtervezett, átfogó kampányt kínálunk (pl.: Facebook, blog, SEO- és tartalommarketing, különböző promóciók) amit egyidejűleg, illetve – terméktől függően – kronológiai egymásutánisággal valósítunk meg, a megbízóval szoros együttműködésben, a szükséges szakmai tapasztalattal.

A célközönség elérése, releváns reklámokkal való „szórása” észszerűen átgondolt kivitelezést kíván, ami természetesen mindig termék- vagy szolgáltatásfüggő. Ha egy kampány ingatag alapokon áll, többet árt, mint amennyit használ – ezzel kapcsolatosan számos példát lehetne felsorolni, akár csak a közelmúltból is. Például az egyik legfontosabb komponens ebben a képletben a megfelelő SEO (magyarul: keresőoptimalizálás), ami a webhely tartalmának optimalizálására koncentrál, hogy a keresőmotorok eredményei között a kívánt termék vagy szolgáltatás is megjelenjen, így weboldalunknak jóval több látogatója és vásárlója lesz.

A blogmarketing ugyanilyen fontos terület, ugyanis ma már a reklámfelületek „izmos” része, ahová a termékekről, szolgáltatásokról több felvilágosítás, tájékoztatás helyezhető el, akár napi rendszerességgel is. Ezzel azt az érzést keltjük az ügyfélben, hogy az oldal „él”, foglalkoznak vele, ami eleve pozitív érzést alakít ki benne.

A közösségi média marketing sem új dolog ma már, sőt, szintén fontos epizódja egy kampánynak. 

A vállalkozók célközönségeik körét a Facebook, az Instagram, a Twitter és egyéb oldalak használatával bővíthetik. Szövegírási, termékleírás-készítési szempontból kiemelten fontos lehet a Facebook kampányok szövegezése.

Egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítésének szintén fontos kiegészítője lehet a videómarketing, hiszen az ügyfél „mozgásban”, az életbe ágyazottan láthatja a terméket, amit egy jól felépített, éles felbontású fotókat tartalmazó galéria sem pótolhat. Oktató és szórakoztató jellegű videóanyagokkal is növelhetjük cégünk népszerűségét, és erre a későbbiekben bármi ráépíthető – a lényeg, hogy folyamatosan kapcsolatban maradjunk az ügyfelekkel.

Utazás a webmarketing világában

Tudjon meg többet a webmarketing szerepéről az online értékesítésben

A KOMP –  KKV Online Marketing Projekt szakemberei akik egyben a Szövegelünk.hu munkatársai is, nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy megfelelő minőségű honlappal, a honlapon pedig tökéletes tartalommal biztosítsák vállalkozásod részére az online jelenlétet.

MERT AZ ONLINE JELENLÉT JELENLEG A LEGOLCSÓBB ÉS LEGMEGTÉRÜLŐBB MARKETINGLEHETŐSÉG.

Az online jelenlét természetesen nem csak a vállalkozás honlapjából áll. Ma már fontos, de tartalommarketing filozófiánk szerint nem nem minden esetben szükséges  a közösségi marketing jelenlét is. Éppen ezért ott, ahol elengedhetetlen, Facebook oldalakat készítünk és kezelünk a vállalkozás honlapjához kapcsolódóan. A Facebook oldalak megírására is nagy hangsúlyt fektetünk, hiszen ha szükséges a közösségi média jelenlét, akkor ott is magas tartalommarketing értékű szövegekkel lehet csak elérni a kitűzött célokat, amelyek közül a legfontosabb, hogy úgy érjük el egy vállalkozás bevételeinek a növelését, hogy az költséghatékony és az esetek nagy részében nyereséges legyen.